Terug in Colorado - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Terug in Colorado - Reisverslag uit Moab, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Terug in Colorado

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

19 September 2017 | Verenigde Staten, Moab

Als we wakker worden loeit de wind heftig om ons onderkomen. Het zonnetje komt weliswaar lekker door maar de lucht is bedekt met een dunne sluier bewolking. Maar wat een wind, het roodbruine zand/stof waait in vlagen over de camping. Vandaag trekken we verder naar het meest zuidelijke punt in onze rondtrip: Durango, niet ver van de grens met New Mexico. We vervolgen dus Hwy 191 South richting Monticello. Maar het rijden is vanmorgen geen pretje. `Dweilt` de RV normaliter al een beetje, nu drukt een strakke Oosten wind met heftige vlagen tegen onze zijkant. Twee handen aan het stuur en stevig vasthouden. Vlak voor Moab kruisen we de Colorado River, roestbruin gekleurd door het meegevoerde sediment. De koffie in de alom bekende Amerikaanse mok op het dashboard blijft voorlopig onaangeroerd. Voor alle zekerheid zoeken we maar een rustige parkeerplaats bij `Hole`N the Rock` om de koffie te nuttigen. Wel zo veilig. Links en rechts van de weg worden we nog altijd begeleid door de kenmerkende rood/bruine rotsen. Maar als we bij Monticello links af Hwy 491 South op gaan verandert de omgeving in een meer glooiend en groen landschap afgewisseld met akkerbouw. We verlaten nu de Staat Utah en keren terug naar waar we onze rondtrip begonnen zijn, de Staat Colorado. Bij Cortez gaan we via Hwy 160 vervolgens in één ruk door naar Durango. Lightner Creek Campground, onze thuishaven voor de komende twee nachten, ligt nog voor Durango een paar miles van de doorgaande weg. Wat weer een totaal andere omgeving en camping dan de afgelopen dagen. Op deze plek wil nog wel minimaal een week verblijven. Maar voor luieren en van het zonnetje genieten hebben we nog geen tijd; we willen morgen met de trein mee en er wordt ons geadviseerd die te gaan reserveren. Dus nog maar geen tuinstoelen uitgezet, bovendien wordt het ook wel weer eens tijd om boodschappen te doen en een Liquor Store op te zoeken. Het treinstation is zo gevonden maar kunnen maar nauwelijks onze RV kwijt. We kunnen morgen nog mee naar Silverton maar dan Economy zit er niet in. En dat is maar goed ook want voor het tarief dat wij nu betalen zitten we 1e klas TGV naar Parijs en weer terug. Dankzij onze dashboardhulp is een Walmart ook zo gevonden dus eten voor de komende dagen is verzekerd. Ook de voorraad New Belgium Tripple is weer voor een paar dagen op peil. Terug op de camping zakken we terug in alle rust, borrelhap, biertje en een beetje liefkozen…..

• 20 September 2017 - 19:57

Mieke:

Ah... de weg terug wordt nu toch serieus... maar gelukkig nog van alles te zien en te beleven. Jullie zullen nu wel in de trein zitten, ik ben benieuwd...

• 23 September 2017 - 15:13

Ria Bart:

Zo dus er was aardig wat stuurmanskunst nodig. Ja dan dweilt zo'n grote RV wel!
    Oh de treinreis! Ben benieuwd. Jan zou ook wel willen!
    Schiet alweer op hè de vakantie.
    Geniet nog lekker de laatste week.