Het is rustig op de weg - Reisverslag uit Sheridan, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Het is rustig op de weg - Reisverslag uit Sheridan, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Het is rustig op de weg

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

07 September 2017 | Verenigde Staten, Sheridan

De oorspronkelijke route van Jan Doets geeft aan dat we vandaag ruim 500 kilometer zouden moeten rijden. Onze ervaring heeft geleerd dat dat wel een enorme opgave is. Wij hebben besloten om het voor ons liggende traject in tweeën te knippen en halverwege een overnachting te plannen. We kunnen het vanochtend dan ook rustig aan doen. We verlaten deze bijzondere plek, aan de voet van Devils Tower en gaan via Hwy 14 naar Interstate 90 West. In Moorcraft vullen we de tank nog even bij en daarna is het blik op oneindig met de cruisecontrol op 65m/h. Gelukkig is de omgeving niet zo eentonig als een paar dagen geleden; we rijden door een heuvelachtig gebied met grasland en heuse Ja-Knikkers. In Gillette nemen we rustig de tijd om bij de lokale Starbucks een koffie te scoren. Ook dit is een drive thru, maar dat zullen we met onze RV toch maar niet proberen. Terwijl we nog steeds door een duinachtig kaal landschap rijden, zien we in de verte de contouren van de Rockies weer opdoemen. En ondanks dat het vandaag weer niet echt helder is, kunnen we de sneeuw alweer herkennen. Maar zover zullen we vandaag niet komen. Vroeg in de middag arriveren we in Sheridan, ons einddoel voor deze dag. Eerst maar eens voor een paar dagen boodschappen doen. Zoals gewoonlijk worden we weer volledig uitgehoord door de vriendelijke caissière die echter bezorgd reageert als ze hoort dat we voor de komende dagen nog geen campings hebben gereserveerd. Ondanks dat de zomer ten einde loopt gaan we wel een populair gebied in. Voor vandaag vormt het geen probleem. Het is rond drie uur in de middag als we aankloppen bij Peter D`s RV Park waar we als vrienden worden ontvangen en worden overladen met foldermateriaal voor de komende dagen. In ruil vraagt hij om een foto die, als we eenmaal terug in Alkmaar zijn, moeten nemen van zijn nummerplaat om in zijn `hall of fame` te hangen. Als de RV geparkeerd staat, gaat Peter toch maar wat rondbellen voor de overnachtingen van de komende dagen. En inderdaad één van de ingeplande campings in Teton is inderdaad vol en recensies van alternatieven zijn niet al te best. Komt tijd komt raad. Voorlopig hebben we eerst nog twee flinke ritten voor boeg.

• 07 September 2017 - 09:15

Karin:

De foto'S zijn weer een mooie aanvulling op jullie verhaal. Het is toch om jaloers van te worden. Toch begint het weer te wennen hoor, ontbijt, kop thee en een mooi verhaal van de andere kant van de wereld.
    Maak er een mooie dag van!

• 07 September 2017 - 09:38

René En Eva:

Tja , herkenbaar in dit soort situaties. Door de week volop ruimte op de campings maar de weekends een probleem. Gelukkig zijn er dan meestal wel behulpzame campingeigenaars die voor je rond gaan bellen maar wij hebben in New Zealand wel eens een weekend in een motel doorgebracht omdat het echt niet lukte. We genieten weer van jullie verhalen. We gaan nu zelf een weekje naar Valencia en slaan dus even over want op de mobiel is het lastig lezen.
    Groeten en "take care"! René en Eva

• 07 September 2017 - 17:30

Ria Bart:

Mooie foto's . Wat een ruimte in dit land!
    Goed dat jullie de route in tweeën doen.
    500 km is wel veel op 1dag. Tenslotte hebben jullie vakantie. Geen haast dus.
    Hopen dat het lukt met het vinden van campings.
    Gr. Jan en Ria.

• 07 September 2017 - 18:31

Ina Hoogeboom:

Hallo daar in mooi VS.
    Wij zijn net terug van een week Kreta en 4 dagen Sauerland.
    Een heel andere omgeving dan waar jullie nu zijn.
    Maar ook mooi. Op Kreta heerlijk gereleaxd (hoe schrijf je dat?)en in het
    Sauerland fiks gewandeld.
    Genieten jullie daar maar van al het moois. Ik geniet mee door jullie verhalen.
    Groeten van Gabriel en Ina

• 08 September 2017 - 14:30

Ton De Ridder:

We hebben nu 3 berichten achter elkaar gelezen en het blijft de moeite waard met wat jullie allemaal beleven. Hou het ook bij via de foto`s en de landkaart. Indrukwekkende platte en verre landschappen.
    Ik lees alleen maar koffie, is Dieni van de thee af ?? Morgen naar AZ - NAC, en dat hoor je wel.
    Veel reisplezier, rustig aan en tot het volgende bericht.
    Groetjes van Ton en Greta. Alles gaat hier goed. ( wel veel regen )