ALKMAAR-AMSTERDAM-SEVILLA - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu ALKMAAR-AMSTERDAM-SEVILLA - Reisverslag uit Schiphol, Nederland van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

ALKMAAR-AMSTERDAM-SEVILLA

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

20 April 2016 | Nederland, Schiphol

Woensdag 20 april 2016
Vertrek Alkmaar - Amsterdam – naar Sevilla
Bijna hadden jullie onze verhalen moeten ontberen. Maandagavond was Dieni naar een Milène party bij Ineke en ik zat rustig op de bank krantje te lezen met op de achtergrond mijn favoriete muziek. Plotseling wordt het stil in de kamer, ik werp een blik op het beeldscherm van mijn laptop en zie dat hij ongevraagd bezig is met afsluiten. Luttele seconden later is het beeldscherm zwart en is er geen leven meer in te krijgen. Mocht dat zo blijven dan geen online vakantieverhalen. Voor we elkaar een goede nacht kussen, Dieni nog even bijgepraat over het ongemak. Dieni brengt de laptop weg voor reparatie. Gisterenmiddag word ik op mijn werk gebeld door Alcco. Het virus is onder bedwang en er zit weer genoeg leven in het stuk elektronica. Hoera dus en toch op pad met een zware rugzak.
Woensdagochtend al vroeg telefonisch in gesprek met een belastinginspecteur; nog wat naweeën van het administratieve onbegrip van pappa. Aan het eind van de rit komt het altijd op hetzelfde neer, betalen.
Daarna rustig een bakkie koffie, boodschap in de Mare en kofferpakken. Uitgezwaaid door Marjan rijden we even over elf rijden het woonwerf af richting Langedijk. Nog een bakkie samen met Renée en Patrick en vervolgens Ties van school ophalen en koers naar Schiphol. Het is niet druk langs de weg, maar dat hadden Mieke en Niels eerder op de dag ook al ervaren. Een spannende tijd……. Het is mooi weer onderweg en in tegenstelling tot een half jaar geleden kan Ties nu wel de vliegtuigen zien. Voor de vertrekhal zoenen, handen schudden en zwaaien, tot later. Inchecken is niet meer dan een formaliteit, dat geldt niet voor de veiligheidscheck. Ik mocht nog net mijn onderbroek aanhouden, maar zelfs mijn medicijn moest drie keer door de scan. Bij Dieni gaat het wat sneller. Inmiddels hebben we een gezonde hap achter de kiezen en moeten nog een kleine twee uur doorbrengen. Nou, dat gaat wel lukken. Misschien een klein verhaaltje up-loaden??

• 20 April 2016 - 15:25

Hanna:

Ik wens jullie een fijne vakantie, geniet van al het moois in zuid Spanje,

• 20 April 2016 - 15:29

Patrick Renée Pleun Ties:

Zo wij zijn weer thuis! Vanaf Sint Pancras een heel fijne vakantie toegewenst namens ons allemaal 4!

Dikke kus

• 20 April 2016 - 15:40

Jacqueline:

een hele leuke, warme vakantie toegewenst! Veel plezier! Knuffel, van je (schoon)zus

• 20 April 2016 - 16:04

Ton De Ridder:

Gelukkig doet je laptop het weer. Prachtige vakantie en een goede reis gewenst. De volgende verslagen zien we met plezier tegemoet.
    ps. je hoort nog de uitslag ADO - AZ

• 20 April 2016 - 16:34

Cor:

Veel plezier en uiteraard goed weer maar dat heb je daar wel.

• 20 April 2016 - 16:51

Anneke Van Dijl:

Fijne vakantie, en veel mooie verhalen. Groet Anneke

• 20 April 2016 - 17:39

Ria Bart :

We wensen jullie een hele fijne reis toe!
    Het is erg mooi daar. Groetjes, Jan,Ria.

• 20 April 2016 - 18:16

Caty:

Jaa, soms laat de techniek je in de steek,en meestal ast nie uitkomt.Maar tis gelukkig opgelost, want anders hadden jullie volgers toch heel wat smeuïge verhalen moeten ontberen.
    Lekker genieten.grtjs

• 20 April 2016 - 18:43

Thomas, Karin, Sam & Ilona:

Fijne vakantie toegewenst!

• 20 April 2016 - 19:47

Suze:

Heel veel plezier Dieni en Peter.

• 20 April 2016 - 20:33

Gea.mennink:

Wat een geluk, dat je laptop is gerepareerd, nu kunnen we weer meereizen op papier! Een hele fijne vakantie samen en geniet maar lekker samen!
    Groetjes, Joop en Gea.

• 20 April 2016 - 20:57

Els:

't Was een tegenvaller geweest als we jullie verhalen hadden moeten missen, maar gelukkig kunnen we weer genieten. Wij zitten er weer klaar voor.
    Geniet van al het moois!

• 20 April 2016 - 21:07

Jan En Anneke:

Nou, geniet ervan luitjes!!!

• 21 April 2016 - 15:29

Mieke:

Weet niet hoe t nu bij jullie is, maar hier is het vandaag heerlijk:) zo is t niet erg om even bij te komen. Veel plezier xxx