De zomer is nu echt begonnen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu De zomer is nu echt begonnen - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

De zomer is nu echt begonnen

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

09 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Vandaag weer op een knappe tijd begonnen, om kwart over negen rijden we van de camping af en draaien rechtsaf richting kust. Om kwart voor tien rijden we weer langs de camping. De bedoeling was goed, maar als je de Grote Oceaan aan de linkerhand hebt, kom je nooit in LA. Net als gisteren is het de bedoeling om grotendeels de Pacific Highway No. 1 te volgen. Het eerste stuk wordt echter beheerst door de VandenBerg Airforce Base en de akkerbouw in Lompoc Valley.Tot zover het oog reikt akkers met aardbeien en vooral ook de bloemen als lathyrussen, lobelias en asters. De plaatsnamen die we onderweg tegenkomen hebben een hoog Corry Brokkengehalte: San Antonio, San Lorenzo en de namen klinken niet alleen Mexicaans, de huizen en zeker ook de mensen zien er nog zo uit ook.
Koffie drinken, boodschappen doen en de camper eten geven doen we in Santa Barbara. Het bevalt ons er zeker goed want we blijven er 2 ½ uur hangen. We vervolgen de kustweg via Ventura, Oxnard tot aan Malibu en Santa Monica. Allemaal tot de verbeelding sprekende namen. De aard van de omgeving is echter totaal anders dan gisteren. De Pacific is uiteraard hetzelfde, maar gisteren reden we uren door vrijwel onbewoonde en ongerepte natuur. Dit stuk kustweg verloopt veel vlakker en de kustplaatsjes volgen elkaar rap op en doen niet onder voor de Franse Zuidkust. Mijl na mijl staan de campers achter elkaar aan het strand. We snappen dat het Beach Volleybal hier is uitgevonden en in zee zien we de toekomstige concurrenten van Dorian van Rijsselbergen al volop in training voor het kyte-surfen. Peter kan het niet laten en moet even de temperatuur van het oceaanwater voelen. Op het zelfde moment heeft Dieni haar handen vol om de plaatselijke sherrif te overtuigen dat de bestuurder van het bakbeest zo terugkomt uit zee. Natuurlijk stonden we even geparkeerd op een plek waar het niet mocht.
De laatste anderhalf uur richting camping was een makkie; tomtom weet de weg en wij sluiten achter aan een vijf rijen dikke file. Dit stuk gaan we de komende dagen nog zeker vier keer rijden.
Eénmaal op de camping is het echt hoog zomer, terwijl het zonnetje zakt, zitten we voor de camper en genieten van een biertje. Op de achtergrond horen we het geroezemoes van de jaarlijks L.A. County Fair en komt er af en toe een vliegtuig laag over, aan eten koken moeten we echt nog even niet aan denken.
Vandaag wederom een kleine 250 mile gereden. Dat is toch echt het maximum en zijn we dus een hele dag mee bezig, het betekent dat we onze geplande route gaan verleggen. Voorlopig blijven we twee nachten in LA.

Mocht het nog lukken dit verhaal vanavond “online” te krijgen ( voor de volgers dus vandaag 9/09) vergeet dan niet om Patrick te feliciteren met zijn verjaardag. In ieder geval van ons VAN HARTE!

• 09 September 2012 - 09:15

Greta En Ton:

Geweldig, wij zien Dieni daar al staan te oreren met een sherrif. Natuurlijk jullie ook van harte met de verjaardag van Patrick. Hier is het echt zomer, vandaag ongeveer 29 graden. We gaan een dagje varen
    met Hans en Jenny. Vandaag krijgen jullie ook de hartelijke groetjes van opa en oma. Geniet ze verder en probeer de oceaan aan de juiste kant te houden.

Liefs uit de Istriastraat.

• 09 September 2012 - 09:58

Kitty En Thomas:

Lieve Dieni en Peter, jullie ook van harte gefeliciteerd met schoonzoon Patrick, zaterdagavond hebben we dit gezellig gevierd, konden dit buiten goed vol houden vanwege het mooie weer dit weekeinde. Vandaag gaan wij lekker een rondje kust fietsen en een gezellig terrasje pikken om van het zonnetje te genieten. Even het vakantiegevoel meepikken (-: Liefs van ons

• 09 September 2012 - 13:43

Niels & Mieke:

We horen het al, jullie staan nu ook in Amerika bekend als outlaws / deugnieten...
    liefs

• 09 September 2012 - 14:25

Theo De Ridder:

Fijn dat jullie zo genieten ik volg jullie tour met veel belangstelling,laat je niet aanhouden door de politie de cellen in Amerika zijn niet zo lux als in Nederland.Veel plezier aan de kust en pas op voor haaien.
    groetjes Theo

• 09 September 2012 - 19:01

Patrick Renée Pleun En Ties:

Wat een mooie verslagen hebben we door mogen spitten! Bedankt voor het cadeau, het begin van mijn racefiets!!! Ik heb een mooie verjaardag mogen vieren over 3 dagen verspreid. Mieke en Niels vrijdagavond, familie en vrienden zaterdagavond en opa en oma de Vries zondagmiddag! Ik denk dat ik erg verwend ben!

Geniet daar in de USA.

Dikke kussen van ons!

• 09 September 2012 - 20:44

Jan En Anneke:

Hoi Peter en Dieni!
    Groetjes vanuit de Winkelwaard en geniet maar lekker!!
    Heel leuk om het te mogen lezen.....

• 09 September 2012 - 21:15

Klaas En Suze:

Inmiddels hebben we via Youtube geluisterd naar Tony!
    Hier loopt de zomer ten einde. Vandaag volop van, ik denk, de laatste zomerse dag genoten.
    We hebben van de nood een deugd gemaakt. Eerst een heerlijke fietstocht vanuit, jawel, Alkmaar richting de kust gemaakt. En in de namiddag op bezoek bij Klaas zijn moeder. Zij logeert in Westerhout en vanaf dinsdag in de Vleugels. Met de rolstoel even rondje langs het water gelopen en op het terras van de zon genoten.