Reisdag van Montrose naar Carbondale - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Reisdag van Montrose naar Carbondale - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Reisdag van Montrose naar Carbondale

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

22 September 2017 | Verenigde Staten, Aspen

Vandaag wordt een `easy day`. Op het programma staat slechts een verplaatsing van Montrose naar Carbondale. Toch zit de routine er inmiddels dusdanig in dat we gewoon om 09.00 uur het RV park afrijden en de Hwy 50 West op, richting Grand Junction. Het weer is van vanochtend niet zo stralend als andere dagen. Vannacht heeft het in ieder geval weer flink gestormd, al is daar nu niet veel meer van te merken. De weg naar Grand Junction rijdt lekker vlot en is zeker niet saai. Terwijl wij in het zonnetje toeren zien we links en rechts van ons enorme donderwolken zich ontladen. Wij houden het droog. Bij Delta krijgen we nog de gelegenheid om een stuk af te snijden, dwars door de Elk Mountains, maar de gitzwarte wolken boven de bergen doen ons besluiten om door te rijden naar Grand Junction en ons daar te trakteren op rondje Starbucks Coffee. `t Is wel wat omrijden, maar vast veel sneller en dankzij onze dashboardmanager koersen we recht op de koffietent af.
Na de koffie is het een kwestie van de Interstate 70 East richting Denver opzoeken en de RV op de cruise-control zetten. Kilometers lang volgen we nu de Colorado River tot we er bij Glenwood Springs af moeten. Een afslag eerder dan gepland maar wegwerkzaamheden maken een `detour` noodzakelijk. Hoezo wegwerkzaamheden? Het lijkt wel of heel Glenwood Springs opgebroken is. Maar als je de bordjes volgt kom je gewoon op Hwy 82 East terecht richting Carbondale/Aspen. Maar helaas, County Road 106, daar waar wij onze overnachting hebben gepland, komt niet voor in het bestand van onze dashboardmanager. Dat is dus even rondrijden en links en rechts wat vragen. Maar eerlijk is eerlijk Gate Way RV Park ligt ook aan een onmogelijke afslag en die waren we dus al een keer voorbij gereden. Bij de ingang van deze uiterst simpele camping prijkt het bordje `full`. Maar wij hebben deze weken geleerd je daar maar niet veel van aan te trekken. En gelukkig, Bill heeft nog wel een plekje voor twee nachten. Thee drinken we nog in het zonnetje terwijl we uitzicht hebben op de bergen waar het zeker en vast hoost van het water. We zien de buien op ons afkomen en weer wegtrekken. Rond een uur of vier wordt het ons te fris en verschansen we ons in ons warme onderkomen. De vijf zit bijna in de klok….. En ondanks een felle regenboog en af en toe wat spatten trek de meeste regen aan ons voorbij. Wij hoeven er niet meer uit. Morgen zien we wel weer

NB bij het verhaal `Bladgoud` zijn ook weer wat foto`s ge-upload.

• 23 September 2017 - 20:40

Mieke:

Jeetje.. denver al weer op de borden.. Wat gat zo'n reis vanuit Nederland meegelezen toch snel zeg..
    Mooie plaatjes, ook bij bladgoud. Hier gelukkig ook een paar dagen mooi weer, scheelt toch weer voor het idee. Schilderen komt er helaas niet meer van vrees ik..

• 24 September 2017 - 10:43

Kitty:

Het bladgoud was inderdaad niet teveel gezegd. Met al die hoogteverschillen en kleurrijke bergen om jullie heen, zal Nederland weer erg plat overkomen. En dan straks de afstand naar huis! Je zit net en dan ben je er al

• 24 September 2017 - 12:21

Ton De Ridder:

Het blijven prachtige verhalen en momenten van jullie waarvan wij ook deelgenoot zijn. Langzamerhand komt de retourvlucht weer in zicht. Vanmiddag AZ / Excelsior, hoor je nog en dan op naar weekend van de
    N & N. Wij wensen jullie een behouden terugvlucht naar het platte Nederland en tot dinsdag.