Colter Bay RV Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Colter Bay RV Park - Reisverslag uit Teton Village, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Colter Bay RV Park

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

12 September 2017 | Verenigde Staten, Teton Village

Onze reisverhalen worden met horten en stoten ge-upload. Dat ligt niet aan jullie verslaggever, die legt iedere avond trouw de gebeurtenissen van de achter ons liggende dag vast. Dat moet ook wel, want we doen dagelijks zoveel nieuwe indrukken op dat het voor ons lastig wordt om terug te halen wat we twee dagen geleden hebben beleefd. Gelukkig hebben `wij` de foto`s nog. De internetverbindingen in Yellowstone National Park zijn erg zwak maar af en toe kunnen we gebruik maken van een wifi-verbinding bij een Visitors Centre. Het was onze laatste nacht op Grizzly RV Park in West-Yellowstone en vandaag trekken we verder naar Teton National Park. Op tijd vertrekken is het devies want de beschikbare kampeerplekken in Teton NP zijn schaars en stromen vanaf het middaguur vol. Voor de vijfde en laatste keer passeren we de ingang van Yellowstone NP, zien de belangrijkste `hotspots` langs de zuidelijke omloop en scoren nog vier bizons. Ze lopen niet in de weg dus dit keer verliezen we er geen tijd aan. In het zuidelijke deel passeren we nog een aantal keren de Continental Divide en bij West Thumb, vlak voor Yellowstone Lake, slaan we rechts af. Eén lange rechte weg volgt. We verlaten Yellowstone NP en rijden vrijwel ongemerkt Grand Teton National Park binnen. De omgeving verandert, eerst doorkruisen we een door brand flink toegetakeld landschap, maar gezien de lage, groene vegetatie is het vuur alweer enige jaren geleden. Dan zien we aan onze rechter zijde het Jackson Lake opdoemen met aan de overzijde de nog schaars besneeuwde toppen van Teton Range. En voor we er erg in hebben staan we voor de ingang van de geplande camping voor vannacht; Colter Bay RV Park. De `full-Hooke-up`s` en plaatsen met elektriciteit zijn allen bezet, maar dat wisten we. Wij krijgen een plaatsje in de achterste loop en verdwijnen letterlijk het bos in. Dat hier beren actief zijn, valt niet meer te ontkennen. Overal waarschuwingsborden en elke camperplek heeft zijn eigen `Bear-proof` containers voor de opslag van voedsel. Dieni vindt het maar zozo, maar na een kop koffie en een appel wordt het tijd voor een verkennend rondje. Peter slaat een bospaadje in en Dieni begint gelijk luider te praten. Na een minuut of vijf laveren tussen spinnenwebdraden en boomwortels staan we aan de rand van Jackson Lake, een adembenemend uitzicht. Geen mooi zandstrand, meer type Clovelly. Vervolgens sjorren we de rugzakken om en gewapend met labtop lopen we richting het centrum van het RV-park, toch zeker een kwartier lopen. Bij het Visitors Centre laten we ons voorlichten over de `hikes-to-do` voor morgen en in de wasserette wordt nog een verhaal met wat foto`s ge-upload. De vijf zit nog niet eens in de klok, maar wij zijn er klaar voor. Terwijl de eekhoorntjes om ons heen dartelen, we onderhoudende gesprekken voor met medereizigers (wie is er nou eigenlijk wel fan van Trump?), genieten we in een langzaam zakkende zon van een heerlijke Belgische Dubbel. Vanaf 20.00 uur moeten de generatoren uit en wordt het hier stil en donker, echt donker. En terwijl we vroeg onder de dekens kruipen horen we het ritselen rondom onze RV. Het zal toch niet……….? En oh ja hoor Cor, we hebben ook nog wel tijd voor…….

NB. Er zijn nog vijf foto`s geplaatst bij het verhaal `Niet nog meer bisons`

• 14 September 2017 - 08:36

Dineke:

Prachtige verhalen,mooie foto's!.genieten jullie!

• 14 September 2017 - 12:50

Greta:

Weer wat berichten achterop geraakt ben ik er nu even lekker voor gaan zitten. Buiten moet je ook niet zijn maar dat hadden jullie inmiddels al begrepen. Woensdag Hoenderdaell gesloten vanwege de westerstorm. Maar goed ook want daar is het nodige aan bomen omgewaaid. We hopen dat het restaurant weer vrij is van water want daar hebben we vrijdagavond een personeelsfeestje. Zaterdag een golftoernooi, dat zal wel watergolf worden. Op dit moment staat de golfbaan blank en is gesloten. De komende dagen komt er nog meer narigheid uit de lucht dus we wachten af.
    Jullie hebben tenminste een heerlijke temperatuur en vermaken je prima als ik dat zo lees. Zit jullie hoofdje nog niet vol met alle indrukken? Als ik dit tik liggen jullie nog lekker te slapen.
    Ik wens jullie weer een mooie nieuwe dag en tot plotseling. Liefs!!!!!

• 14 September 2017 - 21:10

Ria Bart:

Wat zien jullie veel zeg. Prachtige foto's. Mooi weer.
    Hier was de 1e herfststorm. Op de helderseweg was een boom omgewaaid en op een waterleiding,die daardoor gesprongen was. Water liep binnen bij Weel caravans, en bij
    Pinkstergemeente. Uit voorzorg zijn 9 bomen langs de helderseweg gekapt.
    Nu veel plezier nog.
    Groetjes, Ria en Jan.