Er is storm op komst - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Er is storm op komst - Reisverslag uit Alkmaar, Nederland van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Er is storm op komst

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

25 Augustus 2017 | Nederland, Alkmaar

Vrijdag 25 augustus 2017
Vandaag op een relaxte wijze wat voorbereidingen getroffen voor onze aanstaande reis naar de VS. Gisteravond het begin van de vakantie gewoon met z`n tweetjes gevierd in de binnenstad van Alkmaar. Hapje eten bij `Heerlijk Nel` en nog een afzakkertje bij `De Boom`. We mijmeren een beetje dat we dit eigenlijk veel vaker zouden moeten doen, maar ja…….druk, druk, druk.
Maar vanochtend met Radio 2 op de achtergrond wordt de aandacht plotseling getrokken door het nieuws dat bericht dat de orkaan Harvey op het punt staat bij Texas aan land te gaan. Het wordt een heftige. Nou en……wat heeft dat met onze reis te maken? Wel aan diezelfde zuidkust ligt de stad Houston in het bedreigde gebied. En laten we daar nou net komende maandag naar toe vliegen voor een tussenstop op weg naar Denver. Lokale overheden raden momenteel de bevolking de kuste zo spoedig mogelijk te verlaten in verband met de te verwachten wateroverlast. Onderstaand bericht plukken we net van het net: `In zeven plaatsen in Texas hebben tienduizenden mensen het bevel gekregen een veilig heenkomen te zoeken. In een nog wijdere regio is er alleen een advies om te vertrekken. In Corpus Christi, de grootste stad in de omgeving, zijn uit voorzorg tien ernstig zieke kinderen overgeplaatst naar een ziekenhuis in Fort Worth, 650 kilometer verder. Verwacht wordt dat de orkaan gepaard gaat met veel regen. Ook Houston, de vierde stad van de VS, krijgt te maken met extreme regenval en overstromingen. Inwoners krijgen het advies voor ongeveer een week eten en drinken in huis te hebben.`
Nou houden we best wel een beetje van een avontuurlijke vakantie, maar wellicht is dit een beetje teveel van het goede…. We zullen de berichten de komende uren angstvallig blijven volgen. De KLM is in ieder geval vandaag nog wel richting Houston vertrokken. Wel met extra brandstof aan boord om zo nodig uit te kunnen wijken naar veiliger oorden.

• 25 Augustus 2017 - 17:32

Mario:

Ondanks dat Harvey wat roet in het eten dreigt te gooien ga ik er toch vanuit dat jullie weer een geweldige reis gaan maken en zal de verslagen met veel plezier gaan lezen. Heel veel plezier en geniet vooral van de toetjes :)

• 25 Augustus 2017 - 18:40

Dineke:

Het gaat vast goedkomen. Heel veel plezier vanuit Istrie

• 25 Augustus 2017 - 18:55

Kitty:

Gelukkig dat ze dit allemaal van te voren weten. De KLM zal jullie vast op een veilige manier op bestemming brengen. Geniet van wat het jullie allemaal brengen gaat. Met de mooie verslagen blijven we jullie volgen. Groetjes van ons...

• 25 Augustus 2017 - 19:19

Caty :

Hoop voor jullie, dat de wind gaat liggen. DIENI, Sterkte!!

• 25 Augustus 2017 - 20:12

Erik:

Hoi Peter en Dieni, het wordt in alle opzichten spannend. Ik kan me niet voorstellen dat ze willens en wetens een tussenlanding gaan maken in een risico volle omgeving. Als het echt niet kan maken ze vast wel ergens anders een tussenlanding. Hoe het ook gaat verlopen, alvast heel veel plezier.

• 25 Augustus 2017 - 20:14

Els:

Lekker spannend begin van jullie reis zeg!!! Ben benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan beleven.
    We kijken uit naar jullie verslagen.
    Goeie reis en veel plezier.

• 26 Augustus 2017 - 10:26

Ria Bart.:

Zo dat wordt een spannend begin.
    Komt vast goed, KLM zal beslist geen risico nemen en vast indien niet mogelijk op
    Een andere plaats landen!
    We wensen jullie een hele fijne reis toe! We kijken uit naar jullie verslagen.
    Ria en Jan.