Strand en zwembad - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Strand en zwembad - Reisverslag uit Varadero, Cuba van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Strand en zwembad

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

03 November 2016 | Cuba, Varadero

Maandag 31 oktober 2016
Het is een klein wereldje vanochtend, dat kan ook niet anders na al die regen van vannacht. Linda heeft wel goed geslapen maar heeft nog weinig fut. Ook Erik zijn darmen zijn nog van slag. Vandaag eerst maar eens het strand en de zee verkennen. Nou, dat ziet er niet verkeerd uit; een mooi zandstrand, dat glooiend afloopt naar een helder blauwe Caribische Zee. Het waait stevig en er staat een redelijke golfslag. Een lekker zeetje om een beetje in de branding te klooien. De temperatuur van het water is prima en het zonnetje brandt er lustig op los. Af en toe een wolkje voor de zon zorgt voor een korte adempauze, dat is ook beter voor ons velletje. Opmerkelijk feit van vandaag; in tegenstelling tot vorige vakanties gaat Linda meteen al op de eerste dag het water in. Hulde! Diner gebruiken we vanavond met z`n vijven, Erik laat zich verexcuseren
Internet doet het weer, dus er kan weer een verhaal online worden gezet.

Dinsdag 1 november 2016
Een slappe dag aan het zwembad.
Peter heeft een rommelige nacht achter de rug en heeft het laatste deel van de nacht op de pot gezeten. Ook Dieni voelt zich niet helemaal tof. Maar er moet toch wel wat eten in, want een ontbijt op alleen maar Imodium is ook maar magertjes. Dus dapper op weg naar de eetzaal. Wij zijn aan de late kant, maar Anneke, Linda en Erik en Els komen zelfs nog achter ons aan. Het blijkt dat onze dikke darmen collectief in vakantiemodus zijn geschoten. De enige die geen last van krampjes heeft is Els. Omdat de sanitaire voorzieningen op het strand ontbreken, besluiten we om wat dichter bij onze appartementen te blijven en vandaag maar ons kamp rondom het zwembad op te slaan.
Voor het eerst sinds vorige week donderdag worden we begroet door een stralende zon en een mooie blauwe lucht. Het waait vrij stevig en dat is toch wel verraderlijk. Uitgebreid smeren dus. Aan Johannes en Meine is ook duidelijk te zien dat ze al een dagje aan zee gelegen hebben. En ze waren nog zo gewaarschuwd om op tijd wentelen.
Het wordt een slappe dag vandaag rond het zwembad. Tegen de avond gaat het met de meesten, behalve dan met Anneke, weer de goeie kant op. Anneke laat het avondeten aan haar voorbij gaan. Hopelijk heeft een goede nachtrust een helende werking.

• 03 November 2016 - 16:18

Ria Bart :

Nou het ziet er allemaal relaxter uit.
    Geniet maar en beterschap met de onwillige darmen.

Gr. Ria Jan

• 03 November 2016 - 16:24

Ton De Ridder:

Wat een schijtverhaal, nu maar weer goed eten en drinken. Vanavond AZ uit in Tel Aviv.
    Zondag Ajax thuis. neem Rein mee.
    Hier nu wel wat kouder en wat regen. Temperatuur rond 10 gr.
    Nog mooie dagen gewenst en iedereen de groeten.
    Ton

• 03 November 2016 - 18:44

Kitty:

Zeer aantrekkelijke foto's! Zou er zo even in willen kruipen.
    Maar dat wc-pot verhaal trekt absoluut niet.
    Hoop dat jullie met zijn allen snel weer allemaal 100% voelen.
    Geniet van zon zee strand en zwembad.
    Kitty

• 03 November 2016 - 18:58

Mieke:

... en waarom komt er poep uit je bil ... zou ernie zeggen.
    Ondertussen al weer paar dagen verder dus hopelijk wat opgeknapt xx

• 04 November 2016 - 08:11

Gea Mennink:

Dag lieve vrienden,
    Wat een ziek gebeuren bij jullie!
    Dat hebben wij hier een paar weken geleden gehad!
    Gelukkig duurt het een paar dagen, maar dan zijn je darmen ook een weer goed schoon vanbinnen

• 04 November 2016 - 08:55

Karin:

Een dagje strand of zwembad, beide geen straf zo te zien!
    Hopelijk zijn jullie allemaal weer opgeknapt!