De eerste ochtend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu De eerste ochtend - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

De eerste ochtend

Door: Peter de Vries

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

02 November 2015 | Curaçao, Curaçao

Maandag 2 november 2015
Ruim voor dat de wekker om acht uur afgaat zit uw verslaggever alweer achter het toetsenbord, terwijl Dieni nog heerlijk ligt te snurken. Het was een lange dag gisteren. Uiteindelijk vertrokken we pas rond een uur of vier, met drie uur vertraging dus. Pas in het vliegtuig kregen we de verklaring. Het vliegtuig had schade opgelopen aan het bagageluik en er moesten specialisten van Boeing opgeroepen worden om te oordelen of het veilig is om mee door te vliegen. Dat blijkt dus achteraf wel zo te zijn. De Driemliner is prachtig toestel met comfortabele stoelen. Geen probleem dus voor een lange vliegreis. Doordat we met de tijd meevliegen blijft het licht aan boord en heb je niet de neiging om te gaan slapen. Hoewel we onderweg best wel weer het nodige van de verloren tijd goed maken, verspelen we dat weer op Sint Maarten. Er klopt iets niet met de vrachtpapieren en de bemanning gaat zelf het ruim in om het gewicht van de lading te controleren. Uiteindelijk landen we om half elf in de avond (dus 03.30 uur bij jullie in de maandagochtend) op Curacao. Als we het vliegtuig verlaten valt de warmte als een klamme deken over ons heen. Het is 28°C. Het passeren van de douane en het oppikken van de koffers vraagt altijd de nodige tijd, maar gaat niet zo chaotisch als een paar jaar geleden op Sal. Buiten de aankomst hal staat een dame van TUI om ons naar de juiste bus te dirigeren die ons uiteindelijk in een twintig minuten tijd bij ons onderkomen voor één nacht brengt. Uiteindelijk sluiten we om half één de deur achter ons. We melden de kinderen dat we veilig zijn aangekomen en leren dat AZ in een mistige wedstrijd met 2-4 op zijn broek heeft gehad. We trekken de koffers open en binnen de kortste keren is het de gebruikelijke janboel op de kamer. We laten het maar zo, pakken nog even een lekkere douche en sluiten de ogen.
Inmiddels is Dieni nu toch ook wakker en kijkt met verbazing naar buiten, het regent?!?! En niet zo zachtjes ook, maar gelukkig, de zon blijft schijnen. Dieni leest net in de hotelinformatie dat Curacao een tropisch klimaat kent met weinig regenval, daar vertrouwen we dan maar op. En de bomen en struiken lusten af en toe toch ook wel wat water. Wij gaan eerst maar eens ontbijten en vervolgens opzoek naar verloopstukken voor de stekkers, want die van ons liggen nog thuis. En zonder aansluiting op 220 kan niet meer in deze tegenwoordige tijd. Er ligt nu een vrije ochtend voor ons. Vanmiddag om 13.00 worden we weer bij het hotel opgepikt voor een transfer naar de haven waar we gaan inschepen.

• 02 November 2015 - 15:31

Carol Flohr:

Hai peter en dieni,

hebt je 1ste verslag gelezen. Dus jullie hebben het nodige alweer mee gemaakt.
    Ik wacht op het 2de verslag aangezien jullie alleen de ochtend vrij zijn en verder moeten met de boot
    dus ook even rond willen kijken.

Nou veel plezier verder

groetjes van carol en Marisa

• 02 November 2015 - 18:14

Frank:

Regen???? En dat terwijl geen van onze familieleden met jullie mee is.... ;) Veel plezier op de verdere reis!

Groetjes,
    Frank

• 02 November 2015 - 19:25

Els:

Fijn dat jullie, na de nodige vertragingen, goed geland zijn op Curacao.
    Jammer van de tropische regenbui, hopelijk blijft het hierbij.
    Beetje dom hè Peter van die verloopstekkers ;-) Gelukkig is (bijna) alles te koop.
    Geniet van de cruise en we kijken uit naar het volgende verslag.

Groetjes, Els

• 02 November 2015 - 19:29

Greta:

Hoi vakantiegangers,

Dit voelt weer vertrouwd om met jullie van afstand mee te reizen. Alles weer in de koffer gekregen? We wachten met veel plezier jullie belevenissen af.Het is hier nog steeds mistig, echt november. En die regen bij jullie dat zal wel warm water zijn.
    Geniet ervan.
    Groetjes Greta

• 02 November 2015 - 19:32

Erik:

Nou het zat even niet mee begrijp ik, maar hopelijk kunnen jullie dit na veel mooie indrukken snel vergeten. Hoe vonden jullie de landing op St. Maarten (net over het strand, waar je de badgasten haast een hand kunt geven)?
    Zo te zien wil je ons het een en ander van de omgeving laten zien, maar dat lukt niet zo goed.
    De eerste foto van Dieni met de koffie is nog doorgekomen, maar de andere drie zijn vermoedelijk met een andere instelling gedaan (filmpjes??!!). Wij (.... of ik doe iets verkeerd!) kunnen het helaas niet zien.
    Geniet nog heel erg van de Caraibische sfeer. Groetjes Erik.

• 02 November 2015 - 22:20

Caty:

He, das pech hebben, met vertraging en de regen.
    Maar na regen komt ZONNESCHIJN!!!
    Veel plezier

• 03 November 2015 - 12:12

Mieke:

Kijk al uit naar de verhalen van dag 2... maar jullie zijn vast nog niet wakker :)
    geniet ervan!
    xx Niels en Mieke

• 03 November 2015 - 20:16

Jan En Ria Bart:

Hoi Peter en Dieni,
    Zo dat was n reis met hindernissen zeg!
    Leuk het 1e reisverslag!
    Fijne cruise nu!
    Gr. Jan Ria

• 05 November 2015 - 07:54

Gea Mennink:

Hallo vrienden,
    Wat leuk, dat jullie verslag doen van jullie reis! Joop heeft de mail van Peter naar mij door gestuurd, zodat ik het verslag ook kan lezen. We wensen jullie een hele fijne vakantie en zullen met plezier de verslagen gaan lezen, super!
    Lieve groet,
    Joop en Gea.