De Snijbonenboom - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu De Snijbonenboom - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

De Snijbonenboom

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

09 November 2014 | Dominicaanse Republiek, Punta Caña

Zaterdag 8 november 2014
Wakker worden met het zonnetje door de gordijnen. Hup eruit en naar het strand. Handdoeken markeren de plek waar we de rest van de dag zullen doorbrengen, we beginnen al aardig op Duitsers te lijken. Oh ja, we moeten ook nog ontbijten, dus kuieren we weer terug naar de ontbijtzaal. Terwijl de kamer wordt schoongemaakt en het bed wordt opgemaakt, de rest van de familie al weer terug naar het strand is, start Peter met het dagelijkse ritueel.
Bij Mike`s is van alle achttien soorten koffie de favoriet toch eindelijk gevonden; de Caribbean Coffee, hoe kan het ook anders. Bij de receptie wordt voor morgen verlenging aangevraagd voor één kamer. We moeten morgen voor twaalf uur uitchecken maar worden pas over vijven opgehaald, dus is het wel handig als we nog wat stromend water tot onze beschikking hebben.
De rest van de dag wordt op het strand doorgebracht met een klein uitstapje van de dames naar de jacuzzi in het prachtige zwembad. Het plaatje is leuk, maar laat de jacuzzi nou net niet werken. Dan moeten de dames zelf maar winderen.
Het wordt door ons altijd ontzettend gewaardeerd wanneer de volgers ook nog een reactie plaatsen. Helemaal prachtig is natuurlijk wanneer er meegedacht wordt over de naam van de nationale boom. Dieni heeft hem inmiddels gedoopt tot de snijbonenboom. De bijgaande foto spreekt voor zich. In de loop van de middag drijven zwarte wolkenvelden vanuit het binnenland over ons heen en wordt het zonnetje aan en zonnetje uit.
In de buffetzaal schuiven we aan voor de laatste ronde. Nog één keer laten we de zorgen om teveel calorieën aan ons voorbij gaan. We nemen nog een borrel extra; AZ heeft tenminste weer eens gewonnen. Tegen tienen zijn we terug op de kamer en gaat al snel het licht uit. Morgen wordt een lange dag van pakken, nog even strand, transfer naar het vliegveld en vervolgens, al hangend boven de oceaan, de nacht tegemoet. Met het tijdsverschil weer verrekend verwachten we maandagmorgen rond half twaalf weer in de buurt van Amsterdam te zijn. Voor nu houdt het wat ons betreft op. We hebben jullie gedurende een aantal dagen een indruk gegeven van onze belevenissen, maar nog lang niet alles is verteld……Bedankt voor het volgen. En wellicht tot een volgende reis.

• 09 November 2014 - 13:03

Bert En Ans Muis:

Goede reis terug. Het was leuk jullie belevenissen te volgen.

• 09 November 2014 - 13:20

Mieke:

Goede reis terug! tot snel

• 09 November 2014 - 14:09

Thomas, Karin, Sam En Ilona:

Wat een mooie vakantie hebben jullie gehad. Wij hebben ook fijn mee mogen genieten :) Ilona vond dat opa een beetje gek deed, zo met z'n vinger in het glas ;).

Goede reis terug naar huis! Ik zal naar jullie zwaaien als jullie boven Amsterdam zijn! Tot snel!

• 09 November 2014 - 15:14

Hans En Hannie:

We hebben genoten van het lezen van jullie reiservaringen. We zullen aan jullie denken, als we naar NL rijden morgen. Nog een fijne dag toegewenst en tot spoedig ziens.

• 09 November 2014 - 15:20

Melanie:

Wat fijn dat jullie zo'n mooie vakantie hebben gehad. Leuk om mee te lezen,

Goede terugvlucht gewenst!

• 09 November 2014 - 15:43

Renée, Patrick, Pleun En Ties:

Heerlijk om zo mee te kunnen genieten! Goede reis en tot snel! Liefs

• 09 November 2014 - 15:54

Cor:

We hebben genoten van het cultureel onderricht en weten nu wat meer van de DR.
    Een prettige en goede thuisreis.

• 09 November 2014 - 16:19

Thomas En Kitty:

De routine van Peter was er bij ons ook ingeslopen.
    Elke dag FF kijken of er nog nieuw nieuws was.
    We kijken uit naar jullie verhalen en natuurlijk nog veel meer mooie foto's.
    Voorspoedige reis naar huis toegewenst van ons saampjes.
    Groetjes Thomas en Kitty

• 09 November 2014 - 16:30

Loes Brussen:

Lieve allemaal,
    Jullie hebben een supermooie vakantie gehad. Ben benieuwd naar de rest van de verhalen en foto's. Peter, bedankt voor de leuke verhalen. Goeie terugreis en tot gauw.
    Liefs, Gert-Jan, Loes, Eveline, Maaike en Elsemieke.

• 09 November 2014 - 16:32

Ton:

Volgens mij is het een TREURWILG !!
    Alsnog een goede en voorspoedige terugreis en we zien elkaar weer.
    ton en Greta

• 09 November 2014 - 16:37

Ina:

Goeie reis terug, en bedankt voor de gezellige verhalen.

• 09 November 2014 - 16:56

Ria En Cor Steman:

Leuke vakantie verhalen en een goede thuisreis

• 09 November 2014 - 22:06

C.verwoerd:

Het was me zeer aangenaam jullie verslagen te lezen.
    Mijn computer heeft het een paar dagen laten afweten,maar nu kan ik jullie dan toch nog een heel fijne reis terug wensen.
    Die snijbonenboom hebben wij hier volgens mij ook.Ik weet alleen nu niet of de bladeren hetzelfde zijn en de naam van deze boom weet ik ook zonder nader onderzoek niet.
    Liefs, C.Verwoerd.

• 10 November 2014 - 01:12

Caty:

Dank voor de smeuïge verhalen, goede reis en tot spoedig.x

• 14 November 2014 - 09:58

Eva De Heer:

Hoi vakantiegangers,
    het zit er al weer een paar dagen op voor jullie.
    Vanavond nog nagenieten van de foto's onder genot van een gewonnen drankje heb ik begrepen.
    Peter, je hebt eer van je werk want je verslagen zijn leuk om te lezen, we keken er elke dag naar uit.
    Liefs René en Eva