Boomkapdag - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Boomkapdag - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Boomkapdag

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

08 November 2014 | Dominicaanse Republiek, Punta Caña

Vrijdag 7 november 2014
Na zo`n enerverende dag als gisteren is het vandaag een beetje afkicken. Nu is Linda`s darmenstelsel een beetje van de kook dus een dagje rustig aan is niet zo erg. Peter gaat de dag van gisteren nog evalueren en zet zich achter de laptop. De rest gaat naar het strand. Elf uur tijd voor Mike`s Coffee. Dieni zet de toon en gaat voor een Dominican Special. Vooruit Peter doet mee. Oei…. die komt binnen zeg! Zeg maar gerust `een hete koffie`.
Na deze pittige ervaring heeft Peter amper z`n laptop weer opgestart of z`n telefoon gaat, Dieni aan de lijn?! `Ze zijn op het strand begonnen met de boomkap, en als ik niets wil missen moet ik nu naar het strand komen`. En inderdaad ben ik net op tijd om de eerste palmboom te zien sneuvelen. Uit veiligheidsoverwegingen zullen er nog drie volgen. Een groot deel van de dag is de plantsoenendienst druk bezig met het in mootjes hakken van de, voor deze regio, karakteristieke boom. Jammer, maar we snappen het wel. We vragen ons alleen af hoelang deze afkalving van het strand door kan gaan zonder afdoende beschermende maatregelen. Bij een naastgelegen terras wordt met vereende krachten een soort van `damwand` geslagen van boomstammetjes, opgevuld met zandzakken en brokken beton. Maar of dat een volgende aanval gaat weerstaan?
In de middag vindt Peter het hoog tijd om nog een locaal T-shirt te scoren. De rest van de familie wil daar wel getuige van zijn. Het lukt.
De avond valt nu snel in, het was over het algemeen een sombere dag met af en toe een glimp van een waterig zonnetje. Het is de hele dag wel droog gebleven, maar tegelijkertijd ook drukkend warm.
Voor de tweede keer deze week eten we bij de Italiaan, binnen dit keer aan een sjiek gedekte tafel. Ook deze keer is de Beef Rossini de favoriet.
Op het binnenplein staat een `topattractie` opgesteld. Met vier man tegelijk kun je in een simulator een onvergetelijke 5D ervaring opdoen. Dat willen we natuurlijk niet missen. Zowel voor als na het eten stappen we in de virtuele Rollercoaster en proberen al onze ingewanden weer een beetje op te schudden. Het viel achteraf best wel mee, na onze `bumpy ride` van gisteren zijn we natuurlijk ook wel wat gewend.
De avond sluiten we af met een kort bezoek aan het casino waar de fiches razendsnel van eigenaar verwisselen en waar met een achteloze druk op de knop de fruitautomaten overuren maken. Voor ons is het bedtijd.

• 08 November 2014 - 19:32

Ria Bart:

zo jullie beleven wel het een en ander zeg!Leuk het verslag en de foto's.
    Hier vandaag zonnig weer maar wel fris.
    Nu geniet nog verder!

Groetjes, Jan en Ria

• 09 November 2014 - 09:02

Ton:

Lijkt Alkmaar wel met die bomenkap. Zonde !!
    Veel verdiend bij het casino ? Reis eruit ??
    NAC - AZ 0-1 nu 6e plaats.
    Veel plezier nog de komende korte tijd en een heeeeel goede reis terug.

• 09 November 2014 - 11:19

Mieke:

Nemen jullie wat haardhout voor ons mee?
    Vrijdag heeft Garruk dan eindelijk kennis gemaakt met het strand. Mooie ervaring en voor het eerst gezwommen, niet geheel bewuste actie. Wel grappig.
    Jullie krijgen de hartelijke groeten van de zaterdagavond schaatsploeg, je aanwezigheid wordt gemist.
    Hier schijnt de zon weer, een mooie najaarsdag voorlopig