Er is er één jarig hoera, hoera..... - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Er is er één jarig hoera, hoera..... - Reisverslag uit Punta Caña, Dominicaanse Republiek van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Er is er één jarig hoera, hoera.....

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

06 November 2014 | Dominicaanse Republiek, Punta Caña

Woensdag 5 november 2014
Er is er één jarig hoera, hoera,……..En niet zomaar jarig, Erik is vandaag 60 lentes jong geworden. Zelf is hij er nogal bescheiden onder, maar het heugelijke feit is zelfs doorgedrongen tot de locale Tabloid, front page zelfs. Tussen de gangen van het ontbijt door wordt Erik overstelpt met kaarten, sms`jes en cadeaus. Ja Erik, je wilt het wel ontkennen, maar dan had je toch echt in je eentje naar een onbewoond eiland moeten gaan. De koffie gebruiken we ditmaal op het terras voor Mike`s coffee bar. Binnen is het gewoon te koud?! Voorzichtig probeert het zonnetje door de zware bewolking heen te prikken en om met Sam te spreken……….Aan het strand waait niet alleen de rode vlag, ook zijn de laatste meters tot aan zee afgezet met veiligheidslint. De reden hiervoor wordt duidelijk als we dichterbij komen. Een deel van het strand is weggeslagen, palmbomen zijn ontworteld, liggen plat of staan op het punt van omgaan. De massagesalon is kompleet gesneuveld en wordt met man en macht ontmanteld. De buurman, botenbeheerder, is een flink deel van zijn `voortuin` kwijtgeraakt en de heftige branding knabbelt voortdurend aan de op palen gefundeerde winkeltjes. De uitbaters lijken zich niet echt veel zorgen te maken, voor hen is het weer `business as usual`. De zee heeft aardig huis gehouden. Maar ook op het strand gaat de normale dagelijkse routine door; bedje in de zon draaien, handdoek uitspreiden en regelmatig keren. Maw, wat vervelend. Een kleine wandeling langs het strand leert dat ook op andere plekken de zee heeft toegeslagen. Bij het naastgelegen resort is een volledige rij, ingegraven, parasols onderuitgegaan. Terwijl de toeristen hoofdzakelijk in de weg liggen wordt ook hier hard gewerkt om de schade te herstellen.
Omdat hij jarig is mag Erik besluiten waar we gaan eten. Dat wordt dus het Steak House. Absoluut geen slechte keuze. Ook de zwangere nootmuskaat rasp is weer aanwezig en brengt eenzelfde repertoire ten gehore. Naast ons dineert een bruidspaar dat ons uitnodigt om hun verder te helpen met de bruidstaart. Maar wij zijn niet in voor een tweede dessert en slaan dit aanbod vriendelijk doch beslist af. Voordat we de kamer opzoeken pikken we nog even een terrasje bij Mike`s voor een kop koffie of thee. Aan de overkant wordt in de lobby volop gedanst en staat in het theater de show op punt van beginnen. Wij moeten morgenochtend echter vroeg uit de veren, dus we laten het hierbij.

• 06 November 2014 - 06:52

Thomas En Kitty:

Natuurlijk ook van ons ERIK, VAN HARTE GEFELICITEERD! Nog heel veel mooie jaren toegewenst en dat je dan ook nog meer van zulke prachtige plekjes in de wereld mag bewonderen.
    Wat kan een flinke bries toch voor een hoop schade zorgen in korte tijd.
    Zonde van de fotogenieke palmbomen!
    Dikke verjaardagsknuffel van ons
    Thomas en Kitty

• 06 November 2014 - 07:31

Patrick Renée Pleun Ties:

Er is er een jarig hoera hoera, dat kun je wel zien dat is hij! Dat vinden wij allen zo prettig ja ja er daarom zingen wij blij! Hij leve lang hoera hoera, hij leve lang hoera hoera, hij leve lang hoera hoera! Lang zal hij leven lang zal hij leven lang zal hij leven in de gloria, in de gloria in de gloria. Hieperdepiep! Hoera! Hieperdepiep! Hoera! HIEPERDEPIEP! HOERAAAA!
    Van harte gefeliciteerd Eric en nog vele gezonde jaren toegewenst!!!
    Geniet lekker van jullie vakantie. Hier in Nederland is voor het eerst grondvorst gemeten met -0,3 graden op grondniveau. Dat kan veel eerder, in 2000 gebeurde dat op 1 September. Zal jullie nu een worst wezen ;-)

X PPRT

• 06 November 2014 - 08:41

Ton:

Allereerst, ook namens Greta, ERIK,, van harte gefeliciteerd. 60 jaar, een belangrijk jaar, want nog maar 5 jaar werk, enne.. je blijft er gezond bij. Ook Els van harte.
    Niet alleen bij jou, maar ook hier staan de kranten er vol van. We hopen dat jullie lekker in het Steak-house gegeten hebben. Maak er verder een mooie stormachtige dag van.
    ps, Peter, was blij dat je daar zit, want bij kanaal-C staat, door de mist, een file van 1 uur en 18 minuten.

Pak maar weer een stranddag mee en we hopen weer op een volgend bericht.

• 06 November 2014 - 16:27

Ineke:

Erik ik wist het niet, maar nu dus wel van harte met je verjaardag en nog wel een kroonjaar geniet er maar van.
    Leuk dat je niet vergeten bent ook Els van harte met je mannetje.
    Allemaal nog een paar fijne dagen geniet er maar van hier erg mistig en koud handschoenen aan gehad vandaag.
    Groetjes voor jullie allen

• 06 November 2014 - 19:59

Karin, Thomas, Sam En Ilona:

Erik van harte gefeliciteerd met deze mijlpaal! Er zijn slechtere plekken om dat te vieren :-)