Toch in zee - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Toch in zee - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Toch in zee

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

16 November 2013 | Kaap Verdië, Santa Maria

Donderdag 14 november 2013
Gordijnen open en……`wat is dat nou? Bewolkt? Ja, dat kan dus ook. De temperatuur is er overigens niet minder om en wat doe je dan. Toch maar naar het strand. Wat we aan zon missen is er aan windkracht bijgekomen. Wel verraderlijk want de straling komt evengoed wel door. Rond het middaguur wordt het wolkendek weggebrand en wordt het toch nog bakken. Tegen vieren trekt het toch weer dicht. Linda heeft het strand wel gezien en trekt zich terug naar de hut. Anneke, Dieni en Peter zoeken de luwte op van de Beach Bar en nemen een borrel. Na het douchen maakt de flacon After Sun overuren.
De week is rond dus vanavond weer barbecue. Geleerd van een week eerder zijn we nu aardig op tijd. We hebben een tafel, bestek en wat nog veel belangrijker is, we hoeven vanavond niet uit plastic te drinken. Overigens is het wel zaak om je glas vol te houden of binnen handbereik anders ben je hem alsnog kwijt.
Na het eten wandelen we nog even naar Santa Maria. Linda heeft toch haar zinnen op een spelletje gezet en geeft Bruno de credits hiervoor. Behalve de vele straathonden en hangjongeren is nog niet druk op straat en vanuit de talrijke restaurants klinkt muziek en geroezemoes. Het is nog volop etenstijd. De bewuste Mercator is dicht, dan worden er dus ook geen zaken gedaan en wandelen we ter onverrichte zaken terug naar ons resort. Morgen nieuwe kansen. We drinken nog een borrel aan de rand van het sfeervol verlichte zwembad maar de oogleden worden zwaar.

Vrijdag 15 november 2013
Het is weer bewolkt vanochtend. Toch wijken we niet af van het normale dagelijkse patroon. Na het ontbijt vertrekken de dames naar het strand en Peter zet zich aan wat schrijfwerk en het in positie brengen van de foto`s. Ook de telefoon ratelt een paar keer, en dat op vrijdag. Peter scoort een heel mooi souvenir op het strand. Toch is deze dag afwijkend van de vorige, op deze laatste dag is zelfs Linda nog de zee in geweest. En ze moet erkennen; als je eenmaal door bent is het best wel aangenaam. Op het eind van de middag toch nog even terug gewandeld naar Bruno, die best wel verrast was om ons te zien. Linda doet zaken en Bruno heeft weer een goede dag.
Terug op het strand drinken we nog een borrel en spelen met zaad. Het flauwe zonnetje kan ons niet meer verwarmen en we houden na één biertje voor gezien. Daaag, mooi strand …….
Tot ooit???

Dit is overigens voor jullie het laatste geschreven verslag, morgenavond hangen we ergens hoog in de lucht op terugweg naar storm en regen, brrrr…. Aanvullingen op onze ervaringen zullen we vanaf overmorgen gewoon weer mondeling kunnen doen. Voor Erik en Els hopen we toch een klein beetje sfeer van Kaapverdië te hebben overgebracht.
Tot besluit nog een paar foto`s als afsluiting, Santa Maria bij avond.
Dank voor jullie reacties (…..die zijn voor ons altijd leuk om te lezen!) en de groetjes van Anneke, Linda, Dieni en Peter.

• 16 November 2013 - 02:53

Karin:

He jammer, het zit er weer op.. heb genoten van jullie verhalen! Ben benieuwd of we jullie nog herkennen haha. Veilige reis terug naar huis!

• 16 November 2013 - 03:14

Thomas En Kitty:

Wij wensen jullie een goede vlucht naar het vertrouwde Nederland, ook dat weer went weer snel, met een lekkere warme trui en jas aan.
    En je kunt natuurlijk altijd nog even terug mijmeren op deze heerlijke verwenweek.
    We spreken jullie weer snel,

• 16 November 2013 - 06:48

Mieke:

En dus voor de ochtenden weer een nieuw ritueel bedenken, een snufje zomer komt met jullie mee naar huis. Bedankt voor het tipje van de sluier, tot snel en goede reis!

• 17 November 2013 - 12:53

Melanie:

Leuk om jullie verhalen te volgen, en de mooie foto's maken me wel een beetje jalours hoor...
    Fijn dat jullie op de laatste avond nog met zaad gespeeld hebben op het strand :p
    Goede reis en tot ziens weer!

Groetjes Melanie