Strand - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Strand - Reisverslag uit Santa Maria, Kaap Verdië van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Strand

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

12 November 2013 | Kaap Verdië, Santa Maria

Maandag 11 november 2013
Keuveltjesavond vanavond. Voor ons niet voor te stellen. Terwijl we langzaam de slaap uit onze ogen wrijven gaat Peters telefoon. Mark belt met slecht nieuws. Ook dat hoort erbij. Wij zetten ons erover heen en gaan terug in de vakantiemodus. De komende dagen zal het dagelijkse ritueel niet veel meer veranderen; na het ontbijt vertrekken de dames naar het strand en Peter doet wat schrijfwerk. Maar ook dat zal alras verminderen nu de dagen zich vrijwel op de automatische piloot aaneenrijgen. Dus van de grote lijnen nu tijd voor wat meer details. Het strand, naast het bed toch de plek waar we de meeste tijd doorbrengen, mag er zijn. Schoon en lekker fijn zand. Ook in de zee hoef je niet bang te zijn om je tenen open te halen aan rotsen, lava of koraal. Zwemmen gaat heel gemakkelijk, de branding beperkt zich tot één stevige roller vlak tegen het stijl oplopende strand. Mocht je de pech hebben om je evenwicht te verliezen, heb je wel een kilo zand in je broek zitten. Wat ook opmerkelijk is, is het vrijwel ontbreken van schelpen. Zal wel met stroming te maken hebben. De Beach Bar voorziet ons van uitstekende koffie en cappuccino, tenminste als de watervoorziening niet stagneert. Een biertje is dan een redelijk alternatief. Strela van de tap smaakt absoluut niet verkeerd. Dit locale bier dankt zijn naam aan de wapens die gedurende de vrijheidsstrijd zijn ingezet tegen de Portugezen. Voor de liefhebber is er iedere ochtend op het strand een heftige fitness onder leiding van een broodmagere, van zwarte schoensmeer glimmende, instructeur. Aan belangstelling geen gebrek; een twintigtal enthousiastelingen, meest dames, werken zich in het zweet om de calorierijke maaltijden wat sneller te verbranden. Of zou het uitzicht op de perfecte sixpack de belangrijkste motivatie kunnen zijn?
`s Avonds bij het diner krijgen we gezelschap van een kakkerlak die, tegen het kozijn aangeplakt, van een afstandje zit te bekijken wat wij allemaal op ons bordje hebben liggen. ‘Kunnen kakkerlakken vliegen’?, vraagt Anneke. Peter antwoordt bevestigend wat niet goed is voor de gemoedsrust van de dames. Op enig moment neemt Zaza een besluit en duikt bij ons op tafel, mist Anneke`s wijnglas op een haar na (Willem was meer trefzeker) en kijkt een beetje verdwaast om zich heen. Peter vindt dat beesten niet op tafel thuishoren en Zaza belandt op de grond. Daar scharrelt ze nog wat heen en weer voordat ze vermorzeld wordt onder schoenmaat 46.
In de lobby wordt het verhaal weer ge-upload. Dat ging dit keer wat sneller. Op onze eerste belevenissen zijn zeven reacties binnen gekomen. Dank daarvoor, dat is altijd leuk om te lezen.

• 12 November 2013 - 23:35

Reva:

Tip: Schoenmaat 46 voor naar huis gaan goed schoonmaken.
    Zaza weet op het moment Supreme namelijk nogal wat eitjes te produceren om het voortbestaan van de soort te verzekeren.
    Groetjes
    Rene

• 13 November 2013 - 00:16

Caty:

Ff een snelle tip

Vertrap NOOIT een kakkerlak,dan komen de eitjes vrij en heb je binnen no time een kolonie Willem en Zaza's erbij.

• 13 November 2013 - 07:37

Mieke:

Niet heel veel kindertjes aan de deur gehad, mogelijk eigen schuld (laat thuis, nog boodschappen doen), dus nu maken we ons op voor de donkere dagen van november.
    Ondertussen kunnen jullie bijna een kinderboek schrijven, met de bezoekjes van Zaza en Willem... al rode puntmutsen gezien?

• 13 November 2013 - 07:46

Patrick, Renée, Pleun En Ties:

Het ziet er allemaal heerlijk uit!! Lekker hoor! Hier hebben ze een goede buit binnengehaald met Sint Maarten. Pleun en Ties hadden de smaak te pakken en hebben 1,5 uur gelopen! Liefs!

• 13 November 2013 - 08:27

Arie:

arm beessie onder die schoen

• 13 November 2013 - 11:02

Thomas En Kitty:

Als ik naar de foto's kijk en de rest om me heen even probeer te negeren, is de zonnewarmte bijna te voelen en de branding te horen.Jammer dat ik me ook kon inleven in de kakkerlak en hem hoorde kraken onder maar 46. Vandaag is het bij ons ook lekker zonnig, blauwe lucht en geen wind. Voor de tijd van het jaar een heerlijke dag.
    Jullie houden het daar nog wel even vol zo te zien, Heerlijk genieten en ff nergens aan denken.
    Groetjes uit Broek op Langedijjk

• 13 November 2013 - 18:11

Irene:

Goh dat zonnige witte zandstrand ziet er echt vervelend uit, heb met jullie te doen! Ik ben erg benieuwd of jullie die kolonie kakkerlak-eitjes onder maat 46 al hebben gevonden :D

• 14 November 2013 - 19:43

Ineke :

Ik moet wel lachen hoor, dat Anneke en Linda ruzie hebben met die kleine beessies.
    Wel een leuke reis hoop ik??
    Over 20 jaar zal het wel wat beter gaan met de moderne tijd in dat land.
    Leuk hoor een verslag moet er om lachen af en toe maar leuk ook iets van het land te horen.
    Veel liefs van mij