Een simpele verplaatsing - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Een simpele verplaatsing - Reisverslag uit Sequoia, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Een simpele verplaatsing

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

24 September 2012 | Verenigde Staten, Sequoia

Zondag, echt zo`n dag om even gezellig een toertje te maken in een mooie omgeving. Komt dat goed uit, we hebben vandaag een simpele verplaatsing. Na een goede nachtrust en een uitgebreid ontbijt keren we Inyokern de rug toe en laten het woestijngebied achter ons. Via Route 178 West rijden we het Sequoia National Forest binnen en begint de weg langzaam te stijgen. Werkelijk weer een prachtige route. Liep de weg in het begin nog tussen kale bergen door, naarmate we Lake Isabella naderen wordt de omgeving groener. De Route 178 gaat over in Route 155 en we passeren Wofford Heights. En we stijgen en we stijgen. Dan is er zomaar een moment dat de TomTom zegt: “zoek het zelf maar uit”. Bij een poging om hem weer op te starten heeft hij het vriendelijke verzoek om een update te mogen krijgen want hij is in dit gebied niet zo bekend. Geen nood, zolang er geen afslagen zijn kunnen we ook niet fout rijden. Toch zou er een belletje moeten gaan rinkelen wanneer we borden langs de weg zien met de mededeling dat bij sneeuwval dit weggedeelte niet meer vrijgehouden wordt. Na zeker een uur klimmen komen we bij een splitsing met een bord met namen die ons helemaal niets zeggen. Gelukkig zien we plotseling een overeenkomst tussen de kaart en de bewegwijzering……CA Hot Springs, een plaats die we van te voren niet als routeplaats zouden hebben uitgezocht; zeker niet! Maar we hebben geen keus want de andere kant gaat richting Sherman Peak. We rijden over de Parker Pass Drive zitten op de kaart nog mijlen lang op een klein grijs weggetje. De werkelijkheid is echter onbeschrijfelijk mooi. Maar veel ruimte en tijd om stil te staan gunnen we ons niet, want eigenlijk willen we best wel weer terug naar de bewoonde wereld.
We doen boodschappen in Porterville en bestempelen de omgeving van deze stad we als de kraamkamer van de Californische sinaasappel. De TomTom heeft inmiddels ook de draad weer opgepakt en brengt ons keurig naar een RV Park in Three Rivers, vlak voor de zuidingang van Sequoia National Park. Eindelijk weer eens een camping zonder uitstraling van een gepimpte parkeerplaats,dit is een omgeving die wij wel kunnen waarderen.
Beetje jammer is alleen dat om het park in te kunnen komen wij zullen moeten omrijden naar via de noord-ingang. Onze RV is te lang om zonder problemen de wegwerkzaamheden te kunnen passeren. Jammer want we hadden vandaag nog wel zo goed geoefend.
Als wij op bed liggen en jullie dit verslag al kunnen lezen, is het al 24 september, dan is mijn zus jarig, Jacqueline wordt vandaag een jaartje ouder. Van Harte Gefeliciteerd met deze dag, en we hebben gehoord dat je al een gezellige dag met de familie hebt gevierd. Wij gaan het ook nog eens dunnetjes overdoen, reken daar maar op.

• 24 September 2012 - 08:42

Karin, Thomas, Sam En Ilona:

Wat een prachtige foto's weer :) Dat maakt de reis toch wel erg interessant, achter iedere bocht een nieuw uitzicht.
    Wij hebben een druk weekend achter de rug, verjaardag Leonie, verjaardag Jacqueline, kraamvisite Emiel en Julia, een voor ons nieuwe auto... pfff, blij dat het maandag is... Of nee, eigenlijk toch niet, dit betekend namelijk dat dit mijn laatste week verlof is... volgende week dinsdag is het uit met de pret.. bah!
    Geniet er nog even lekker van, de tijd vliegt voorbij!!
    Liefs van ons!

• 24 September 2012 - 09:39

Ton En Greta:

Geen probleem want er mag best wel een rustige dag tussen zitten.
    Afgelopen vrijdag hadden we een bruiloft voor 2 dagen in Amersfoort en zondag zijn we naar het nieuwe huis van Mieke en Niels geweest. Schitterend en blij dat ze zijn ~!!!!!!!!!!!!!!!
    Rustig aan, geniet ervan en maak er nog wat moois van.
    Liefs van ons beiden

• 24 September 2012 - 09:39

Ton En Greta:

Geen probleem want er mag best wel een rustige dag tussen zitten.
    Rustig aan, geniet ervan en maak er nog wat moois van.
    Liefs van ons beiden

• 24 September 2012 - 09:54

Thomas En Kitty:

Dat was even een spannend tripje maar wel weer fantastisch mooie omgeving.Geniet nog van een heerlijke week met een lekker warm zonnetje, het weer hier in Nederland is toch echt herfstachtig te noemen, het warme dekbed wordt weer erg gewaardeerd.
    Veel plezier saampjes, groetjes van ons saampjes

• 24 September 2012 - 09:56

Mieke:

Zeker blij zijn we... Op dit moment ligt Niels nog vol overgave te genieten van enig rustig moment.. straks zal hij aan het werk moeten... hihi.
    Ben ondertussen toch wel heel benieuwd hoe jullie alles in real life gaan vertellen en alle foto's te zullen zien :)
    liefs

• 24 September 2012 - 09:56

Mieke:

liefs

• 24 September 2012 - 12:00

Erik En Els:

Wat je maar een gezellig toertje en simpele verplaatsing vindt. Ik snap het opgeluchte gezicht van Dieni wel hoor nu jullie weer in de bewoonde wereld zitten met een biertje. Maar we zien dat de tocht ook nu weer prachtige plaatjes opgeleverd heeft. Wat een schitterende ongerepte natuur, daar word je stil van.
    Net als Mieke en vele anderen worden wij ook steeds nieuwsgieriger naar nog meer verhalen en foto's, maar we vinden het werkelijk fantastisch dat we nu al op deze manier met jullie mee kunnen reizen. Maak er weer een mooie dag van.

• 24 September 2012 - 17:23

Jacqueline:

Hee, dank jullie wel voor de felicitatie!Het was zeker gezellig dit weekend. We doen het een keertje over met jullie en Erik en Els, want een verjaardag moet gevierd worden na al het gedoe!
    Zijn jullie nog lekker aan het genieten of zijn jullie al aan het aftellen?? Liefs Jacqueline