Salome - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Salome - Sedona - Reisverslag uit Sedona, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Salome - Sedona

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

13 September 2012 | Verenigde Staten, Sedona

Nadat we op ons dooie akkertje hebben ontbeten en toilet gemaakt, krijgen we bezoek van John Dubbelde, vroeger ook wel bekend onder de naam Jan Dubbelden. Zijn vrouw zei later dat John helemaal opgewonden werd toen hij hoorde dat er Alkmaarders op zijn domein waren neergestreken. De wortels van Jan liggen in de Overdiestraat voordat hij in 1956 op 11-jarige leeftijd met zijn ouders naar Amerika emigreerde. Zijn herinneringen beperken zich tot het schaatsen op de singels, de Molen van Piet, het Waagplein en de vele rottigheid die hij met zijn kornuiten Nico Boots en Gerard Heesbeen heeft uitgehaald.
Deze bijzondere ontmoeting maakt dat we pas om half 11 uit dit godverlaten maar zonovergoten oord vertrekken. De eerste anderhalf uur gaat als een streep via Route 60 richting noord-oosten dwars door woestijnachtig gebied met wat lage dorre begroeiing. Daarna is de vaart eruit en doorkruisen we de Weaver Mountains wat prachtige vergezichten oplevert. In Prescott doen we uitgebreid boodschappen en laven we onszelf en de RV, die dorstiger blijkt te zijn dan zijn tijdelijke berijders. Het laatste stuk van vandaag doen we toeristisch binnendoor via Jerome en Cottonwood. Een stop in Jerome zit er niet in. Dit oorspronkelijk mijnwerkersplaatsje is niet berekent op het parkeren van ons vervoermiddel. We naderen Sedona vanaf grote hoogte en terwijl we wenden en keren wordt ons regelmatig een doorkijk gegund op een adembenemend panorama gevormd uit rode rotsen. Een lokale onweersbui omlijst dit schilderij met een vrijwel perfecte regenboog. In Sedona vinden we vrij snel een plaatsje in een RV-kamp die in onze ogen meer het stempel “camping” verdient dan de vorige veredelde parkeerplaatsen.
In de schaduw van de bomen is van de hitte van overdag weinig meer te merken. Sterker nog, we trekken er weer een truitje bij aan. Dat wordt vast weer lekker slapen vannacht.

• 13 September 2012 - 08:41

Mieke:

Die Alkmaarders zitten tegenwoordig ook overal :)
    Heb genoten van de mooie foto's, zo te zien genieten jullie ook zeker van het mooie weer!
    Hier komen we weer bij van alle verkiezingshectiek, en nu op naar de coalitie.
    slaap lekker, liefs

• 13 September 2012 - 08:42

Greta En Ton:

Goedemorgen daar zijn we weer on-line. Het is voor jullie weer een prachtige dag geweest. Het thuisfront heeft gestemd en hoe. VVD de grootste partij met 41 zetels gevolgd door de PvdA met 39 zetels. De rest vernemen jullie later wel weer. Nu even over Oranje: NED-Turkije 2-0 en Hongarije NED 1-4. Op dit moment schijnt weer de zon om het vele regenwater weer op te laten drogen.
    Ga weer genieten van een mooie vakantiedag.

Liefs, jullie reporters.

• 13 September 2012 - 09:32

Erik En Els:

Wat is de wereld toch klein, zit je in de USA kom je in een uitgestorven dorp een Alkmaarder tegen, geweldig toch. In plaats van de ochtendkrant lees ik nu jullie reisverslagen bij het ontbijt.
    Zo reizen we met jullie mee en dat is genieten. We wensen jullie weer een mooie dag en tot morgen.
    liefs Erik en Els

• 13 September 2012 - 10:41

Tiny:

Het is echt genieten van jullie belevenissen in Amerika. Wij wensen jullie nog hele mooie dagen en we blijven jullie volgen.

Groetje Jan en tiny

• 13 September 2012 - 12:44

Jacqueline:

het is gezellig om jullie belevenissen zo te volgen. De laatste foto's kwamen mij niet onbekend voor, volgens mij heeft Frank ook in die omgeving gevlogen en foto's gemaakt. Nog veel plezier verder, liefs Jacqueline

• 13 September 2012 - 12:44

Jacqueline:

• 13 September 2012 - 18:34

Rob Astrid En Joel:

Dag lieverds,

Dan kan je zien dat de Molen van Piet zelfs door een op jonge leeftijd geemigreerde jongen, nog steeds in de herinneringen zitten. We weten het, des te ouder we worden, des te meer, waar we ook zijn op de aardkloot, de herinneringen toch flink opgeslagen zijn in onze harde schijf tussen de oren. We vergeten, door alle rush rush rush, wat er in feite gisteren is gebeurd, maar de long term memory schijnt en blijkt te overwinnen. Trui aan vanavond, en lekker tukkie doen.

Groetjes Astrid Rob en Joel van Rijn Veldhuisen. (p.s we volgen jullie, leuke site!!)