Nooit een advies in de wind slaan - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Nooit een advies in de wind slaan - Reisverslag uit Los Angeles, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Nooit een advies in de wind slaan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

10 September 2012 | Verenigde Staten, Los Angeles

Lieve volgers, vanuit jullie reacties maken wij op dat de zomer bij jullie ook nog niet ten einde is. Geniet ervan zolang het kan. Op het moment van schrijven is Patrick al een paar uur niet meer jarig, maar hij heeft het blijkbaar op een waardige manier gevierd. Zelf zitten we met een biertje buiten voor de camper, het is hier acht uur in de avond en al donker. Op de achtergrond (nou ja, achtergrond) is blijkbaar ter gelegenheid van de L.A. County Fair net een concert begonnen van een band met een hoog trekzakken gehalte. Als ik het zou moeten omschrijven een soort kruising van BZN met Rowen Haize. Eén ding is zeker, het moeten locale sterren zijn want het publiek overstemt de band regelmatig. We zijn net een uurtje terug op de camping en zitten nog een beetje na te hijgen van alle indrukken van vandaag. Op het programma stond UNIVERSAL STUDIO`s, op aanraden van Niels en Melanie, maar ook ome Jan en tante Riet hebben zich in het verleden zeer positief over dit pretpark voor volwassen uitgelaten. Omdat we geen idee hadden hoe druk het onderweg zou kunnen worden, hebben we vanochtend het ontbijt maar overgeslagen en reden we om even over half acht al weer op de Highway richting Hollywood. Onze tomtom ( geen “nice to have” maar een “need to have”) geeft een reistijd aan van een kleine drie kwartier en dat klopt precies. Voor 25 dollar parkeren we de RV recht voor de ingang. En ja, dat is dan weer het mooie van een camper; nu hebben we nog ruim tijd om uitgebreid te ontbijten. Het Studio terrein gaat om half 10 open en voorzien van een Front of Line pass (vraag maar niet wat dat gekost heeft) storten wij ons in een dag lang filmvertier. Shrek, Jurassic Park, Revence of the Mummy, The Blues Brothers en niet te vergeten de wereldberoemde Studio Tour; of nou een voorstelling is, een rollercoaster of wildwaterbaan, dit is genieten optima forma. (Dieni heeft net een flesje wijn opengetrokken die behoorlijk op kamertemperatuur is). Wat een plezier. De Tour en het Jurassic Park doen we zelfs tweemaal. Dat we daarbij nogmaals drijfnat worden boeit niet, het zonnetje garandeert een korte droogtijd. Tegen zessen verlaten we het park en de weg terug naar de camping gaat bijna op de automatische piloot. Koken doen we vandaag niet meer, wij snacken van een beetje met wat crackers, Franse kaas, beetje salade, een eitje en nog steeds een heerlijke temperatuur.

• 10 September 2012 - 08:27

Mieke:

wat een genot, lekker buiten eten en drinken, en alles toch gewoon bij de hand :)
    we kunnen hier genieten van een hele boel druiven, alvast vooruit lopend op de oogst, volgend jaar uit eigen tuin

• 10 September 2012 - 08:31

Caty:

Zooo, wat een belevenissen allemaal.Druk schema,maar ik begrijp de koffie en de nodige borrels slepen jullie er wel doorheen.Geniet van het mooie weer, en alle plaatsen die jullie nog gaan bezoeken.Wij hebben ws gister de laatste zonnige dag gehad.Maar ik trek m'n stutten in October en ga dan heerlijk m'n batterij opladen in een zonnig Turkije.
    groet caty

• 10 September 2012 - 12:37

Ton En Greta:

Was het geen hochsackenmusik ?? Lijkt ons schitterend, al die studo`s en om een kijkje achter de schermen mee te maken. hoeveel wijn hebben jullie meegenomen ?? Maar goed, ga door met snacken en veel fun de komende dag.

• 10 September 2012 - 13:03

Hans En Jenny:

Hebben jullie ook Backdraft gezien Universal Studios.
    Ga maar door met genieten van deze nu al mooie reis.

• 10 September 2012 - 13:42

Karin, Thomas, Sam En Ilona:

Wat leuk om te lezen dat jullie daar zo genieten! En mooi weer doet ook wonderen. Hier gisteren ook prachtig, vandaag half bewolkt en errug veel wind. Gisteren hebben wij dankbaar gebruik gemaakt van de grote Ford (al is hij lang zo groot niet als waarin jullie nu rijden) en zijn wij Oosthuizen gereden, waarna we met de fiets door andere plaatsen waar wij nog nooit van hebben gehoord, maar erg mooi zijn, namelijk Beetjs, Schardam en Etersheim, zijn gereden op zoek naar een aantal geocaches :).
    Laat jullie nog mooi verrassen door het mooie land daar, dan genieten we hier een klein beetje mee :D

Niels En Melanie:

Jullie zullen wel een erg mooie dag hebben gehad in Universal! Heerlijk:geen 80 minuten hoeven wachten bij Transformers. Zo heb je inderdaad tijd over om de studiotour nog een keer te doen (en dan op het juiste moment de foto's en video's te kunnen maken :D) Gaaf hoor! Nou, wij zeggen: geniet nog even door daar!