Wat is ie groot! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu Wat is ie groot! - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

Wat is ie groot!

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

07 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Klokslag acht uur met het Road Bear Verhuurstation gebeld. We staan inderdaad geregistreerd om vandaag de camper op te halen. Na het ontbijt en het pakken van de koffers lopen we voor de laatste keer naar Union Square. Onderweg doen we nog even een Starbucks aan en de koffie nuttigen we in het zonnetje op het plein. Vanochtend gaf de weersverwachting nog onweer aan voor vandaag en gisterenavond kwamen we thuis met een onheilspellend paarse hemel voorzien van een prachtige regenboog. Maar uiteindelijk niets van dat alles, we hebben nog niet eerder zo`n prachtige ochtend onder een strak blauwe hemel meegemaakt. Even voor het middaguur zijn we terug in Mark Twain en terwijl we de koffers tevoorschijn halen rijdt het busje al voor. Monique brengt ons over de Oakland Bay Bridge richting Hayward, toch zeker een uurtje rijden. Geroutineerd draait ze de parkeerplaats van het verhuurbedrijf op en de eerste aanblik is er één van groot, groter, grootst. Oké we hebben dan wel niet de grootste maar hij mag er zeker wezen. In de volgende twee uur krijgen we een spoedcursus “de camper en zijn apparatuur” moeten nog de nodige formulieren worden getekend, krijgen we de sleutels in handen gedrukt, krijgen we het adres van de dichtstbijzijnde supermarkt en worden we vriendelijk uitgezwaaid. De supermarkt is inderdaad vlak bij maar voordat we alle benodigdheden van ons lijstje hebben afgestreept zijn we toch al weer zo`n twee uur verder. Een automaat is toch wel even wennen. Op de parkeerplaats krijgen we nog net niet alle bagage in onze nek. Dat linker poot wil gewoon die koppeling intrappen en laat daar nou juist de rem zitten. Maar goed dat zal wel wennen de komende weken. Vervolgens gaat het midden in de spits en 5 stroken dik terug naar San Francisco. Het zonnetje begint langzaam te dalen, vanaf het bovendek van de Oakland Bay Bridge hebben we nog éénmaal een prachtig zicht op de Oakland Bay, een wolkenloze Golden Gate Bridge (nou wel!) en downtown San Francisco. Tegen zevenen draaien we het Candlestick RV Park op, aan de voet van het stadion van de San Francisco 49ers.
De camper wordt achteruit een insteekhaven ingeparkeerd, stroom wordt aangesloten en klaar is Kees. Nou ja, op het uitpakken van de koffers dan.
De inhoud van de koffers verdwijnt moeiteloos in alle kastjes en nu maar hopen dat we straks alles weer terug kunnen vinden. Het eten schiet er een beetje bij in, maar een wijntje en wat chippies is ook lekker.

• 07 September 2012 - 08:55

Greta En Ton:

Hello,

Wat een pracht car. Jullie blijven ook Ford rijden, hoe bestaat het, of wisten jullie dit??
    Het weer is hier ook prachtig en we gaan lekker een rondje golven.
    Veel plezier vandaag.

Liefs, Ton en Greta

• 07 September 2012 - 09:09

Irene:

Linkervoet onder je stoel zetten en daar vastklemmen, problem solved ;P Succes met de reis!

• 07 September 2012 - 10:01

Klaas En Suze:

Na Dieni en Peter,

We genieten van jullie verslaggeving! Zijn ook wat jaloers.
    We kunnen Tony nog niet helemaal plaatsen. Veel plezier onderweg. Groetjes van ons uit Huizen

• 07 September 2012 - 11:01

Mieke Corporaal:

Hoi Diei en Peter,
    Ik vind het erg leuk om jullie wederom leuk geschreven reisverslag te lezen.
    Veel plezier.

gr. mieke

• 07 September 2012 - 13:09

Jacqueline:

Ton en Greta waren me voor: maar gelukkig blijf je trouw aan je merk. En inderdaad het advies van Irene is erg goed! Veel plezier verder! liefs Jacqueline

• 07 September 2012 - 13:09

Jacqueline:

• 07 September 2012 - 14:02

Mieke:

Wat mist er aan het plaatje van Driver Peter: de microfoon! In navolging van alle gidsen die jullie nu gehad hebben, weet je precies hoe dat zou moeten.. :) Lijkt me fantastisch, zo'n bak...
    en ik zal blue velvet alvast opzoeken, om in de stemming te komen
    liefs, Mieke

• 07 September 2012 - 14:11

Karin, Thomas, Ilona En Sam:

Gelukkig rijden ze wel aan de goede kant van de weg... ;)
    Het rondtrekken kan beginnen, leuk leuk leuk!

Liefs van ons!

• 07 September 2012 - 18:27

Rob Wokke:

Heey Peter/Dieni klinkt fantastisch allemaal. heel veel plezier daar.
    Die automaat gaat zeker wennen, maar dan weer wennen aan een versnellingsbak dat is pas leuk.
    Groet
    Jacqueline/Rob

• 10 September 2012 - 07:46

Caty:

Zo,voor mij ist ochtend,jullie zullen alweer de nodige bakken Starbucks achter de kiezen hebben.Als ik de foto's bekijk,lijkt het net of je de bergen in gaat qua outfit.
    groet caty