De Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu De Golden Gate Bridge - Reisverslag uit San Francisco, Verenigde Staten van Peter en Dieni - WaarBenJij.nu

De Golden Gate Bridge

Blijf op de hoogte en volg Peter en Dieni

04 September 2012 | Verenigde Staten, San Francisco

Ondanks een wat onrustige nacht, met regelmatig smsjes van het thuisfront, hebben we toch nog wel de nodige slaapuren kunnen maken. We hebben vanochtend geen haast en ontbijten in het hotel. We schaffen ons een hop-on-hop-off-ticket aan voor 48 uur en gaan op ons dooie gemak naar Union Square. Dat hadden we beter anders kunnen doen. Half elf lijkt prime-time en de situatie bij de bushalte is op zijn zachts gezegd redelijk onoverzichtelijk. Bovendien is de accu van de Canon bijna leeg en we besluiten terug te keren en de Panasonic van de hotelkamer te halen. De rondritten bewaren we voor de komende dagen. De lucht is strak blauw en in het zonnetje geeft voldoende warmte dus de omstandigheden lijken welhaast perfect om over de Golden Gate Bridge te fietsen, ook één van de onderdelen op ons to-do-lijstje. Vanaf Powel Street pakken we een vooroorlogs trammetje dat ons met horten en stoten naar Fisherman`s Warf brengt. Bij Pier 43,5 huren we fietsen voor een dag. Maar of het weer bij de brug uiteindelijk net zo helder is als down town valt nog te bezien want bij de kust vanaf Fisherman`s Warf is Alcatraz Island in nevelen gehuld.
We zijn nog geen kilometer onderweg of we moeten onze rit onderbreken voor een bezoek aan Starbucks. Na de koffie gaan toch echt richting brug. Hoe dichter we bij de kust komen des te meer raken we ervan overtuigd dat het een oversteek in de wolken zal worden. Zelfs op enige honderden meters afstand is er van enige brug nog geen spoor te herkennen. Lichamelijk trouwens wel, want de klim er naar toe vraagt toch de nodige inspanning. Gelukkig zijn we wel warm aangekleed want eenmaal op de brug worden we belaagd door een harde koude wind die vanaf de Pacific de wolkenflarden de baai van San Francisco in blaast. Of het komt doordat het vandaag een nationale vrije dag is weten we natuurlijk niet, maar op de brug is het behoorlijk druk met fietsers en wandelaars en de auto`s rijden bumper aan bumper. Amper aan de overkant verlaten we de mistige wereld en fietsen het warme zonnetje tegemoet. Achterom kijkend blijft de beroemde brug in nevelen gehuld. We vervolgen de kustweg naar Sausalito en gaan op zoek naar de afvaart van de veerboot terug naar San Francisco. We zijn zeker niet de enige die terugwillen maar met enig geluk staan we zomaar vooraan voor inschepen.
Vanuit een zonnig Sausalito duiken we na nog geen tien minuten varen de dikke koude mist weer in. Brrrr koud en het fleece hemd moet weer aan. We passeren Alcatrzaz en concluderen dat ze op dit eiland waarschijnlijk vandaag de zon niet gezien hebben.
Terug aan de wal ziet alles er weer zonnig uit, we brengen de fietsen retour en vermaken ons nog een paar uurtjes op Pier 39, tevens de thuisbasis van een trosje zeeleeuwen. We lessen de dorst met een paar biertjes en stillen de eerste trek met scherp gemarineerde kippenpootjes. Nu we weten hoe de tram loopt is het niet moeilijk meer om voor een paar dollar weer in de buurt van het hotel te komen. Ons diner/avondmaal bestaat uit een rijk gevulde crêpe en rode wijn. Daarna is er van de avond niet veel meer over, de hele dag in de buitenlucht heeft ons meer dan rozig gemaakt.

• 04 September 2012 - 08:56

Ton En Greta:

Een droom komt uit, met de fiets over de Golden Gate Bridge, jammer van het weer. Aan eten en drinken in overvloed dus niet teveel naar een Starbucks. Maak er weer wat moois van en veel plezier

• 04 September 2012 - 14:04

Mieke:

Jammer van het weer, maar een Hollands tintje mag er aan dit uitstapje best wel zitten.
    Ben benieuwd naar jullie volgende avonturen...
    xx

• 04 September 2012 - 15:46

Irene:

De hamvraag blijft natuurlijk: gaan jullie nog terug om de brug in het zonnetje en met strakblauwe lucht te bekijken? Klinkt verder goed allemaal, geen haast maar lekker genieten :)

• 04 September 2012 - 20:14

Caty:

Hey globetrotters,
    Gezellig weer ff wat van jullie beginnend Amerikaanse avontuur te lezen.Jammer dat ut weer niet zo mee zat,maar jullie hadden vast wel een echt hollands borstrokkie mee.
    Geniet ervan,ik doe het in ieder geval en reis op papier met jullie mee.Toedeloe